اس ام اس و فال روزانه

اس ام اس و فال روزانه

مورد داشتیم که,فال روزانه,اس روز ولنتاین,اس ام اس تولد,اس ام اس ولنتاین 2013,مجله بانوان
اس ام اس و فال روزانه

اس ام اس و فال روزانه

مورد داشتیم که,فال روزانه,اس روز ولنتاین,اس ام اس تولد,اس ام اس ولنتاین 2013,مجله بانوان

شوهر میل جنسی و تمایلش به رابطه جنسی کم شده

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

سلام
بعد از ارسال پست قبلی با اصرار من رفتیم مشاوره که علاوه بر اینکه سرد مزاجی شوهرم معلوم شد به من گفته شد شوهرم اختلال خلقی داره .
بعدش هم شوهرم بهش برخورد و سر این مشاوره رفتن بحث کردیم و مادر شوهرم دخالت کرد . شوهرم قهر کرد دیگه مشاوره نیامد تلفن های مشاور را جواب نداد   .
در طی یک پیامک اعلام کردند که نه مشاوره  می اییم نه جلسه خانوادگی . یک سری طلا امانت داشتم پیشش که اون ها را هم انکار کردند .
الان بیش از ۴۰ روزه که زندگیم نابود شده . جواب تلفن هام را نمی ده ..جواب پیام های محبت امیزی که به پیشنهاد مشاور دادم هم نداد . خسته ام .
مشاور حضوری رفتم چند جا ..چند نفر بهم گفتند باز هم صبر کن ..ولی چند تا مشاور هم بهم گفتند برو مشاوره حقوقی . من واقعا نمی دونم چی کار کنم ؟
یعنی راستش از طلاق می ترسم ..من عقدم و عروسی نکردم ..می ترسم بعد طلاق از ادم ها ، از حرف ها ، از اینده …

  

۱۱ خرداد ۹۵ :
سلام
یک سال است که عقدم . من و شوهرم ۳۰ سال سن داریم و همدیگر را دوست داریم. در خواستگاری در باب مسائل جنسی صحبت نکردیم و ۳ ماه نامزد بودیم . شوهرم میل جنسی خیلی پایینی داره .
شاید ماهی یکی دو بار ارگاسم با انزال داشته باشه . تمایلی به رابطه نداره حتی اگه من بخواهم و تحریکش کنم .ناراحتم .
شوهرم حاضر نیست قبول کند مشکلی هست . ما رابطه کامل در دروان عقد نداشتیم و نمی خواهیم داشته باشیم شوهرم تحریک میشه و نعوذ داره اما دوست نداره رابطه باشه و بیان می کند که من گرم هستم و او سرد است .
ممکنه این مشکل به خاطر عدم رابطه کامل باشه ؟با اینکه امکان رابطه داریم مشتاق نیست و اصرار از جانب من است و اغلب رد می شود می ترسم بعد از عروسی مشکلم بیشتر بشود .
به خانوده ام مشکلم را بگم ؟ ایا شرایط ما غیر طبیعی است ؟ عروسی ما نزدیک است .

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

دلیل بی میلی برخی مردان به رابطه جنسی با همسرشان چیست؟

بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی همواره از موضوعاتی بوده است که در بسیاری مواقع باعث فروپاشی یک خانواده و جدایی حتی‌گاه در آغاز زندگی مشترک شده است.
بی‌میلی جنسی در روابط زناشویی همواره از موضوعاتی بوده است که در بسیاری مواقع باعث فروپاشی یک خانواده و جدایی حتی‌گاه در آغاز زندگی مشترک شده است. برای مخاطبانی که در پرسش‌های خود سوالاتی در این زمینه دارند، گفت‌و‌گویی را با یک روان‌پزشک و عضو گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی، درباره دلایل و درمان‌های کاهش میل جنسی در ادامه منتشر کرده‌ایم.

به این نمونه توجه کنید:
«تقریبا ۳ سال و نیم است که ازدواج‌ کرده‌ام. از نگاه دیگران زوج خوشبختی به نظر می‌رسیم، اما واقعیت این است که با همه عشق و علاقه‌ای که بین من و همسرم وجود دارد، روابطمان فقط محدود به گفتن، خندیدن، و بیرون رفتن است. روابط جنسی جایی در زندگی ما ندارد… همسرم در این‌ مورد اصلا حرف نمی‌زند و زمانی هم که راجع به این مساله با او صحبت می‌کنم درنهایت می‌گوید زندگی که فقط به این مساله خلاصه نمی‌شود».

این هم نمونه‌ای دیگر: «مدت یکسال است ازدواج کرده ام ولی هیچ علاقه ای برای نزدیکی با همسرم ندارم. هرچه سعی می کنم، نمیتوانم از آن لذت ببرم، این مشکل را چطور باید حل کنم؟ چون زندگی ام دارد از هم می پاشد .»

دکتر غلامحسین قائدی، روان‌پزشک و عضو گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی، درباره دلایل و درمان‌های کاهش میل جنسی مردان به پرسش های موجود در این حوزه پاسخ داده است.

چرا بعضی مردان تمایلی به برقراری رابطه زناشویی با همسرشان ندارند؟
اصولا داشتن فعالیت جنسی چه در زنان و چه در مردان امری چند بعدی است و عوامل مختلفی مانند همسر، شرایطی که رابطه در آن اتفاق می‌افتد و عوامل فردی در شکل‌گیری آن بستگی دارد، بنابراین این مساله باید از جنبه‌های مختلف که در ارتباط با آن است مانند میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و… و از دیدگاه عوامل فردی، بین‌فردی، روان‌شناختی، پزشکی، محیطی و… بررسی شود.

اینکه برخی مردان تمایلی به داشتن روابط زناشویی با همسرشان ندارند، امری است که ممکن است عوامل متعددی در آن نقش داشته باشند. مهم‌ترین نکته در تبیین چگونگی این مساله، دانستن این موضوع است که این اتفاق در چه شرایطی رخ داده است؟ آیا از همان سال‌های اولیه زندگی مشترک بی‌میلی وجود داشته است یا تحت شرایط زمانی و مکانی خاصی این مساله شکل می‌گیرد؟ آیا ممکن است بی‌میلی تحت‌تاثیر مسایل دیگر (مشاجره با همسر، استرس، مشکلات اقتصادی و…) باشد؟ و سوال‌های متعدد دیگری که لازم است پاسخ آنها به دقت بررسی شود.

یک فرد معمولی از کجا می‌تواند متوجه شود که احتمالا با کاهش میل جنسی مواجه شده است؟
اغلب افراد میل جنسی را شهوت و هوای نفسانی می دانند، اگرچه این اصطلاحات می‌تواند تاحدی احساسات مربوط به میل جنسی را توصیف کند، اما اصطلاح میل جنسی پیچیده‌تر از این مسایل است. میل جنسی، یک مرحله روان‌شناختی است که طی آن فرد تمایل به خیال‌پردازی و داشتن فعالیت جنسی دارد.

مشکلات مرتبط با میل جنسی، زمانی مطرح می‌شود که افراد نداشتن میل‌جنسی یا میل‌جنسی پایین را تجربه کنند، درحالی که سایر افراد میل جنسی بالا یا دائمی دارند. میل جنسی بسیار بالا یا بسیار پایین می‌تواند برای افرادی که این مشکلات را تجربه می‌کنند، ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد و طبیعی است که طرف مقابل را هم ناراحت کند. میل جنسی پایین یک اختلال (بدکارکردی) محسوب می‌شود، درحالی که میل جنسی بسیار بالا، اغلب به عنوان اعتیاد جنسی تلقی می‌شود.

مشکلات مرتبط با میل جنسی چه در مردان و چه در زنان، با توجه به مسایلی مانند نبود رغبت، اشتیاق و میل (در ارتباط با شرایطی از قبیل خیال‌پردازی‌های جنسی، خودارضایی یا داشتن رابطه جنسی) تعریف می‌شود. بی‌میلی جنسی به ۲ نوع بی‌میلی جنسی موقعیتی و بی‌میلی جنسی فراگیر تقسیم می‌شود. زمانی که فرد نسبت به همسرش در شرایط خاصی مثلا در محیط خانه بی‌میل است، ولی در مسافرت و خارج از خانه به برقراری رابطه زناشویی تمایل دارد میل جنسی از نوع موقعیتی است اما زمانی که در هر شرایط میلی به برقراری رابطه وجود نداشته باشد، از نوع فراگیر است.

چرا بعضی مردان میل جنسی خود را از دست می‌دهند؟ چه عواملی باعث می‌شود میل جنسی کاهش پیدا کند؟
بسیاری از زوج‌ها در شرایط نامناسب با هم رابطه برقرار می‌کنند؛ آنها اغلب به دلیل مشغله‌های کاری، خستگی جسمانی و روانی، نگرانی‌های خانوادگی و… آمادگی لازم را ندارند و بنابراین طبیعی است که چنین شرایطی عموما باعث کاهش میل جنسی در هر دو جنس شود.
وجود مشکلات روان‌شناختی مانند اضطراب، بویژه افسردگی هم به دلیل بروز این اختلال و هم مصرف داروهای ضدافسردگی (به‌خصوص فلوکستین)، باعث کاهش میل جنسی شود. به‌علاوه طرز تفکر و نگرش‌های فرد تاثیر بسزایی در عدم تمایل به داشتن رابطه زناشویی دارد.

بسیاری از زنان و مردان رابطه را صرفا وسیله‌ای برای تداوم نسل می‌دانند و معتقدند داشتن رابطه رناشویی با هدفی غیر از این، گناه محسوب می‌شود، بنابراین طبیعی است که برای ایجاد رابطه در زمان‌های دیگر اقدام نکنند . ازطرفی نوع نگرش فرد نسبت به عملکردش نیز باعث کاهش میل جنسی او می‌شود ،مثلا مردانی که تصور می‌کنند در هرشرایطی باید آمادگی لازم برای برقراری رابطه زناشویی داشته باشند، وقتی در عمل با شکست مواجه می‌شوند ممکن است نسبت به توانمندی خود شک کنند و عزت‌نفس جنسی‌شان کاهش یابدو دیگر میلی به داشتن رابطه نداشته باشند.

البته وجود مشکلات جنسی دیگر مانند اختلال در نعوظ، انزال زودرس در مردان و نگرش‌های منفی‌ای که فرد به عملکرد جنسی خود پیدا می‌کند و حتی مشکلات جنسی زن مانند خشکی واژن، درد و…، ترس از تکرار شکست و عدم موفقیت رابطه جنسی یا ارضا نکردن همسر و آزار و اذیت او حین برقراری رابطه زناشویی (به دلیل درد ناشی از مقاربت) همگی باعث می‌شود میل به رابطه زناشویی کاهش پیدا کند. علاوه بر مشکلات روان‌شناختی و جنسی، وجود مشکلات جسمانی مانند سرطان نیز باعث کاهش میل‌جنسی می‌شود و بیماری‌های قلبی‌-‌عروقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت هم با کاهش جریان خون به ناحیه تناسلی میل جنسی را کاهش می‌دهند.

داروها هم می‌توانند باعث کاهش میل جنسی مردان شوند؟
بله، مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی (به‌خصوص فلوکستین) و ضدفشارخون یا ضدریزش مو باعث کاهش میل جنسی می‌شود.

آیا مشکلات هورمونی هم میل جنسی مردان را کاهش می‌دهد؟
اختلال‌های تیروییدی و تومورهای غده هیپوفیز، ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود. افرادی که سطح تستوسترونشان پایین‌تر از سطح طبیعی است، کاهش میل جنسی را تجربه می‌کنند. چند دلیل احتمالی برای کاهش سطح تستوسترون وجود دارد که با آزمایش‌های پزشکی و تست‌های آزمایشگاهی مشخص می‌شود. هرچند هنوز تاثیر پایین‌بودن سطح هورمون بر کاهش میل جنسی چندان روشن نیست اما در مردان پایین بودن سطح هورمون تستوسترون همیشه با کاهش میل جنسی همراه است. افزایش پرولاکتین و مشکل‌های تیروییدی به‌خصوص کم‌کاری آن نیز در کاهش میل‌‌جنسی موثر است.

عده‌ای معتقدند گذراندن تمام زمانشان با همسر، میل جنسیشان را نسبت به او کم می‌کند. آیا علم این ادعا را می‌پذیرد یا تنها جنبه توجیهی دارد؟
کاهش میل جنسی به‌طور ناگهانی به‌وجود نمی‌آید و روندی تدریجی دارد؛ اگر فردی طی سال به مدت چند ماه، تمایلی به رابطه زناشویی نداشته دچار کاهش میل شده است. البته طبیعی است که به‌مرور حرارت رابطه همسران کاهش می‌یابد و برای جذاب ماندن در نظر یکدیگر باید تلاش بیشتری کنند. برای یافتن علایم هشداردهنده پاسخ به پرسش‌های زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد؛
اگر کاهش میل‌جنسی به دلیل پایین بودن سطح تستوسترون است، باید در درمان به سن و وضعیت سلامت فرد توجه خاصی شود مثلا در مردان مبتلا به سرطان پروستات، مصرف تستوسترون باعث پیشرفت سرطان می‌شود.

در خانه فقط هنگام خواب به فکر رابطه زناشویی می‌افتید؟ این رابطه، احساس ارتباط و اشتراک به شما نمی‌دهد؟ یکی از شما همیشه آغازگر و همیشه تحت فشار است؟ رابطه زناشویی یک فعالیت معمولی و مکانیکی شده است؟ هرگز در مورد همسرتان تفکرهای جنسی ندارید و نهایتا یکی، دو بار در ماه رابطه زناشویی دارید؟ اگر پاسخ به بیشتر این عبارت‌ها در مورد فرد مثبت باشد، احتمال دارد تا مدتی نه‌چندان دور دچار کاهش میل جنسی شود.

کیفیت رابطه یک مرد با همسرش می‌تواند بر میل جنسی او به همسرش موثر باشد؟
بسیاری از زوج‌ها در شرایط نامناسب با هم رابطه برقرار می‌کنند؛ آنها اغلب به دلیل مشغله‌های کاری، خستگی جسمانی و روانی، نگرانی‌های شغلی و خانوادگی آمادگی لازم برای داشتن رابطه ندارند ولی با توجه به دلایلی مانند فشار همسر و علاقه و احترام به او با این تصور که انجام وظیفه می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند بنابراین طبیعی است رابطه موفقیت‌آمیزی نداشته باشند. چنین شرایطی عموما باعث کاهش میل جنسی در هر دو جنس می‌شود. این مساله زمانی حاد می‌شود که مدت زمان بیشتری از ازدواج گذشته باشد و مسایلی مانند نگهداری از فرزندان، عادی‌شدن روابط و الگوهای جنسی روزمره و تکراری نیز به آن اضافه شده باشد.

حتی در مواردی مرد نسبت به همسرش احساس خاصی دارد، چون او را به یاد فرد مهمی در زندگی‌اش مانند مادر و… می‌اندازد. در این حالت میل جنسی‌اش را به همسرش از دست می‌دهد. در کنار عوامل روان‌شناختی، پزشکی و عوامل فردی، عوامل بین‌فردی و روابط عاطفی زوج نیز در این امر نقش بسیار مهمی دارد. نوع روابط حاکم در تعیین این مساله که زن و مرد چگونه با مشکلات مختلف خود کنار می‌آیند، تعیین‌کننده است.

عشق و علاقه به یکدیگر، درک متقابل نیازها و خواسته‌های هم و درک شرایط خاص زمانی و مکانی که زوج در آن به سر می‌برد، عوامل موثری هستند که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. البته صرفا عشق و علاقه برای داشتن میل جنسی کافی نیست و زن و مرد باید نسبت‌به یکدیگر جذابیت جنسی نیز داشته باشند، شرایط یکدیگر را درک کنند و مدام برای ایجاد رابطه زناشویی همدیگر را تحت‌فشار قرارندهند.

هدف از داشتن رابطه زناشویی کسب لذت است. بنابراین باید در این ارتباط با یکدیگر به توافق برسند. ممکن است با وجود علاقه بین زوج‌، یکی از آنها برای دیگری جذابیت جنسی نداشته باشد و همسرش نتواند با او ارتباط برقرار کند یا زوجی به دلیل فقدان مهارت‌های عاطفی و جنسی نتوانند به شکل مناسب نیازها و خواسته‌های یکدیگر را درک و ارضا کنند. تعارض‌های زناشویی، نداشتن توافق، ناسازگاری، عدم اعتماد و احترام، احساس خشم و نفرت، توجه‌نداشتن به نیازهای هم، نبود عشق و علاقه، روابط بین‌فردی آسیب‌دیده و… باعث کاهش میل و رضایتمندی جنسی می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که در درمان مشکلات جنسی باید در نظر داشت، چیست؟
مهم‌ترین نکته،‌ شناخت دقیق عوامل ایجادکننده مشکل و جوانب مختلف آن است تا بتوان برنامه‌ریزی درمانی و آموزشی لازم را ارائه داد. به همین دلیل توصیه می‌شود فرد برای ارزیابی‌ دقیق و درمان موثر به پزشک متخصص مراجعه کند. با توجه به نوع مشکلات ایجادکننده، درمان‌ها متفاوت است. درمان بی‌میلی جنسی یا هر نوع مشکل جنسی دیگر، تا زمانی که مشکلاتی مانند تعارض‌های زناشویی، مشکلات روان‌شناختی، ارتباطی، پزشکی و… حل نشده‌اند، کاری بی‌فایده است بنابراین باید ابتدا عوامل ایجادکننده جانبی درمان شوند و بعد به حل موثر مشکل‌های جنسی فرد پرداخت.

زن و شوهری که مشکل جنسی‌شان به دلیل تعارض‌های زناشویی یا نبود عشق دوطرفه است، ممکن است بتوانند از زوج‌درمانی برای رفع مشکلشان بهره ببرند. معمولا زوج‌درمانی برای زوجی که چند سال از زمان شروع مشکلاتشان می‌گذرد، مفید است.

به‌طور کلی برای مواجهه با کاهش میل‌جنسی مردان چه توصیه‌هایی دارید؟
اگر بی‌میلی ناشی از فقدان جذابیت جنسی همسر است، باید رویکرد‌های مبتنی بر تغییرات امکان‌پذیر ظاهری همسر اتخاذ شود، در این‌مورد لازم است زن و شوهر با یکدیگر بر سر تغییرات ظاهری امکان‌پذیر که جذابیت جنسی ایجاد می‌کند، به توافق برسند. برای پیشگیری از هر نوع رنجش، این کار باید با دقت و نظارت متخصص انجام شود اما اگر مشکل روابط زناشویی زوجی برپایه الگوهای تکراری و بدون تغییر است، باید تغییری در الگوهای رفتار جنسی داده شود. البته این تغییرها، زمانی امکان‌پذیر هستند که زن و مرد میل بالایی به ایجاد بهبود روابط بین‌فردی خود داشته باشند.

اگر کاهش میل‌جنسی به دلیل پایین بودن سطح تستوسترون است، باید در درمان به سن و وضعیت سلامت فرد توجه خاصی شود مثلا در مردان مبتلا به سرطان پروستات، مصرف تستوسترون باعث پیشرفت سرطان می‌شود اما در بیشتر مردان این روش، بی‌خطر است و معمولا افزایش میل‌جنسی را به دنبال دارد. با مشخص شدن علت می‌توان برنامه‌های درمانی را اجرا کرد.

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

احساس میکنم میل جنسی در شوهرم کم شده

با سلام.
من تازه با این سایت آشنا شدم و خیلی هم از این موضوع خوشحالم.
من ۲۴ سالمه و سه ماهه عقد کردم.یک سال هم با نامزدم دوست و همکار بودیم.راستش سوالی داشتم از دوستان و البته قبل از پرسیدن سوال از همگی معذرت خواهی هم می کنم به خاطر نوع سوالم
راستش احساس می کنم میل جنسی در شوهرم خیلی کمتر شده و با اینکه همش ۳ ماهه عقد کردیم ولی اونجوری که تو دوران آشنایی قبل از عقد ازش حرف میزد دیگه نیست.یه ماه اول عقد هم هر وقت که یه وقتی گیر می آورد و یا خونه خالی می شد خیلی ذوق و شوق داشت ولی الان حتی خونه هم کسی نباشه آنچنان ذوق از خودش نشون نمیده.البته این رو هم بگم نامزدم منو فوق العاده دوست داره و منو با زحمت بدست آورده.از محبت هم واسم کم نمیذاره.ولی از اون جهات خیلی موقع ها اصلا حسشو نداره.مثلا میگه خسته ام یا ضعیف شدم و این چیزا.
این رو هم بگم نامزدم چون تو شهر ما غریبه هر شب خونه ماست.و با هم می خوابیم.
این مسئله فکر منو خیلی به خودش مشغول کرده گاهی با خودم می گم شاید به خاطر اینه که هر وقت خواسته من در اختیارش بودم براش عاذی شده یه مدت خودمو بی میل نشون بدم که تشنه بشه.نمی دونم چیکار کنم.
برای توضیح بیشتر این رو هم بگم که من هنوز اجازه ی خیلی چیزها رو بهش نمی دم و نامزدم هم گاهی می گه این روشی که الان داریم مثل مجردیه و …
در حال حاضر شاید هفته ای یه با تا دو بار آقا حسشو داشته باشه.اونم تو سه ماه اول عقد.نمی دونم چند سال زندگی کردیم چی می شه؟؟
شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

اگر میل جنسی به همسرتان کم شده است این روش ها را امتحان کنید – مشاوره جنسی

دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی دچار رخوت جنسی می‌شوند اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می‌دهد و نادیده گرفتن رابطه جنسی هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

هر دوی شما خسته‌اید. خواب بچه‌ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب‌العجل‌های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می‌شوند و شب‌ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.

اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می‌دهد و نادیده گرفتن آن هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.
 
مشکل شماره ۱: همان تکرار قدیمی و همیشگی
راهکار: کمی تغییر ایجاد کنید
وقتی در یک رابطه طولانی‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین یک پیام‌رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان‌زده می‌‌شویم–چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می‌دهد.
مشخص است که نمی‌توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی‌تان را عوض کنید. اما می‌توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی‌گرداند. رابطه‌جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی‌تان را امتحان کنید.
 
مشکل شماره ۲: کارهای زیاد، خستگی
راهکار: یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید
همه زوج‌ها در پایان یک روز طولانی خسته هستند. و انرژی داشتن برای عشق‌بازی کمی دشوار است. اما این قابل‌تغییر است.
باید مسائل مهم زندگی را اولویت‌بندی کنید. هیچ اشکالی ندارد وقتی که خسته هستید، رابطه‌جنسی سریع و ساده داشته باشید. داشتن رابطه‌جنسی مداوم و حفظ آن برای سلامت رابطه شما اهمیت زیادی دارد.
به جای اینکه صبر کنید تا وقت خاموش کردن چراغ‌ها برسد، قبل از شروع کردن کارهای عادی شب، یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید خلاق باشید. این اتفاق قرار نیست یکدفعه بیفتد. باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.
 
مشکل شماره ۳: شما که هستید؟
راهکار: برای کشف دوباره همدیگر- بدون اعمال فشار – وقت بگذارید
اگر چند وقت است نزدیکی جنسی با هم نداشته‌اید، پیشنهاد نزدیکی از طرف همسرتان ممکن است به نظرتان مصنوعی و اجباری برسد. بد نیست که اول به طریقی غیرجنسی به هم نزدیک شوید. اگر خیلی وقت است که درست‌حسابی با هم وقت نگذرانده‌اید، شاید خیلی میل جنسی به همدیگر نداشته باشید.
کلیشه قدیمی شام و فیلم را فراموش کنید. فعالیتی جدید را امتحان کنید و این را جزء اولویت‌های برنامه‌تان قرار دهید. هر هفته برای یک قرار شبانه برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، بولینگ، یا خیلی کارهای احمقانه. با هم برای خرید سبزیجات بروید یا هر پنجشنبه شب با هم به کافی‌شاپ بروید. بگذارید این برایتان به شکل عادت درآید. خیلی زود دوباره با هم احساس نزدیکی خواهید کرد و میل‌جنسی‌تان هم از همان جا برمی‌گردد.
وقتی دوباره به هم نزدیک شدید، یک برخورد جنسی سریع همه هیجان قبل را برمی‌گرداند. وقتی رابطه‌ها به این شکل دوباره جان بگیرند، نزدیکی‌های جنسی ۱۰ دقیقه‌ای هم خالی از لطف نخواهد بود و پیوند قدیمی را بین شما ایجاد خواهد کرد.
 
مشکل شماره ۴: بدنتان را دوست ندارید
راهکار: به چیزهایی که دوست دارید توجه کنید
خیلی از ما دوست داریم خیلی چیزها را در بدنمان تغییر دهیم. ممکن است اضافه‌وزن بارداری را نتوانسته‌اید برگردانید یا از اینکه دیگر باشگاه نمی‌روید ناراضی باشید.
وقتی تصویر بدن خوبی نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌خواهید خودتان را با کسی تقسیم کنید. برای درمان پایین بودن اعتمادبه‌نفس، چیزهایی در خودتان پیدا کنید که دوست دارید و از نظر جنسی روی آنها تمرکز کنید.
با به جای خودتان به بدن همسرتان توجه کنید. چه چیزی را در بدن همسرتان دوست دارید؟ چه نقطه‌ای از بدن او تحریکتان می‌کند؟ با این روش می‌تواند تمرکز را از چیزی که به شما احساس ناامنی می‌دهد، به چیزهایی که با هم از آن لذت می‌برید تغییر دهید.
 
مشکل شماره ۵: رابطه‌جنسی دردناک است
راهکار: در سکوت تحمل نکنید
گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به آن کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. این مسئله به‌ویژه برای خانم‌هایی که نزدیک به یائسگی هستند اهمیت بیشتری دارد و از اینکه این مطلب را به همسرتان بگویید هم واهمه دارید.
وقتی سن در خانم‌ها بالاتر می‌رود، سطح استروژن پایین می‌آید و این مسئله بر بسیاری از اندام‌های بدن  تاثیر می‌گذارد. وقتی بافت‌ها ضعیف و باریک می‌شوند و مقداری از ذخیره خون خود را از دست می‌دهند، رابطه‌جنسی دردناک‌تر خواهد شد.
خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای رابطه‌جنسی دردناک وجود دارد. برای بسیاری از بیماران، داروهای مخصوصی در داروخانه‌ها موجود هستند. اما اگر این دردها ادامه یافتند، حتماً با پزشکتان مشورت کنید زیرا ممکن است علت آن مسئله جدی دیگری باشد.
 
مشکل شماره ۶: هنوز هم میل و رمق ندارید
راهکار: علت را پیدا کنید
کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن باشد. ممکن است علامت یک مشکل جدی دیگر باشد. مثلاً افسردگی، اضطراب، عدم توازن هورمونی، همه موجب ناکارایی جنسی خواهند شد. در مردها، عدم توانایی نعوظ می‌تواند یک علامت هشدار برای دیابت یا بیماری قلبی باشد و برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون هم ممکن است میل‌جنسی را کاهش دهند.
مسائل رفتاری نیز ممکن است در توانایی شما برای داشتن رابطه‌جنسی تاثیر بگذارد. سیگار و مصرف بالای الکل هم واکنش جنسی را کند می‌کند. حتی طریقه ورزش کردن شما هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال، گذراندن زمان طولانی روی دوچرخه ممکن است در زندگی جنسی شما اثر منفی بگذارد.
هم خانم‌ها و هم آقایانی که به مدت طولانی از دوچرخه یا دوچرخه‌های ثابت استفاده می‌کنند، ممکن است در تحریک‌جنسی دچار مشکل شوند. دلیل آن فشار بیش از اندازه بر روی عصب شرمگاهی است که موجب می‌شود رگ‌ها ذخیره خون کمتری به ناحیه تناسلی برسانند.
همچنین دقت کنید که خوابتان کافی باشد. داشتن استراحت کافی اهمیت زیادی دارد.
پایین آمدن میل‌جنسی شما هر دلیلی که داشته باشد، برگرداندن خود به روال سابق به کمی تلاش نیاز دارد. به رابطه‌جنسی نیز باید مثل هر مسئله دیگر زندگی توجه داشته باشید و بدانید که هیچ قرص معجزه‌آسایی برای حل مشکلات مربوط به آن وجود ندارد.
شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

کم شدن ناگهانی میل جنسی شوهرم

شرح مسئله: با سلام مدت ۶ ماه هست که ازدواج کردم قبل آن یک سال عقد بودیم و یک سال دوست از همون دوران دوستی شوهرم از اینکه میل جنسی زیادی داره برام میگفت و من فکر میکردم خیلی گرمه تو دوران عقدم خیلی میل زیادی داشت ولی وقتی رفتیم خونه خودمون از یک شب در میون رسید به هفته ای یک بار و الان دو هفته یک بار نمیدونم دلیلش چیه چون من با اینکه خودم ارضا نمیشم تو رابطه واسش هیچی کم نمیذارم و اون واقعا لذت میبره برخلاف من. میل من خیلی زیاده ولی شوهرم اصلا توجهی نمیکنه دلیلش چی میتونه باشه؟ چرا انقدر زود سرد شده؟

تجرییات کاربران و نظرات آنها

۱-

با سلام. دوست عزیز شما یک مشکل اصلی مطرح نمودید و یک مشکل هم به صورت ثانویه اشاره کردید. مشکل اصلی کم میلی همسرتان و مشکل پانویه ارضا نشدن خودتان در ارتباط جنسی . اما اول در مورد مشکل اول هر اختلال جنسی معمولا یا از ابتدای زندگی جنسی با فرد وجود دارد (اولیه) یا از زمانی مشخص و پس از دوره ای فعالیت جنسی بهنجار ایجاد می شود (ثانویه). در مورد کاهش میل جنسی نیز همین قاعده وجود دارد اما کاهش میل جنسی ثانویه ناگهانی رخ نمی دهد و فرایندی تدریجی دارد. چارچوب زمانی مشخص یا تعداد روابط زناشویی در یک دوره زمانی را نمی توان ملاک کاهش میل جنسی دانست زیرا یک فرد ممکن است در طول هفته نیاز به یک بار رابطه زناشویی داشته باشد و در دیگری این نیاز ۵- ۴ بار در هفته باشد و تا زمانی که این رابطه را با همسر خود برقرار می کند، نابهنجار نیست. در افرادی که دچار کاهش میل جنسی می شوند، به مرور تمایل برای شروع رابطه یا خیال پردازی در مورد داشتن فعالیت جنسی کاهش می یابد و خود فرد و همسرش متوجه تغییر وضعیت تمایل او می شوند. مشاهده نشانه هایی می تواند احتمال اختلال کاهش میل جنسی را مطرح کند اما نباید فراموش کرد فقط متخصص می تواند تشخیص قطعی بدهد. در کاهش میل جنسی، تمایل یا خیال پردازی فرد برای داشتن رابطه زناشویی کاهش می یابد. میل، شرط اولیه یک فعالیت جنسی بهنجار است و برانگیختگی جنسی که در مردان به صورت نعوظ ( افزایش قطر و اندازه آلت تناسلی) و تغییراتی دیگر چون افزایش ضربان قلب یا تعداد تنفس بروز می کند، شرط و مرحله دوم. اختلال در نعوظ، به معنی از دست دادن میل جنسی نیست اما اگر مردی دچار آن شود، احتمالا دیر یا زود دچار کاهش این میل خواهد شد. در مورد هر اختلال جنسی ثانویه، مانند کاهش میل جنسی، باید ۲ نوع علت را ارزیابی کرد؛ دلایل پزشکی مانند اختلال های هورمونی و بیماری هایی که باعث ناتوانی عمومی فرد می شود و علل روان شناختی. علل روان شناختی از مهم ترین دلایل کاهش میل جنسی در مرد و زن هستند. گرمای رابطه زناشویی معمولا به گرمای زندگی زوج بستگی دارد و اگر رابطه سرد شود، در رابطه زناشویی هم اثر خواهد داشت. از طرفی ابتلای مرد به اختلال های روان پزشکی مانند افسردگی یا اضطراب و تنش و استرس در محیط شغلی و اجتماعی هم می توانند بر میل جنسی مرد اثر بگذارند.بنابراین بهتر است با همسرتان در مورد این مشکل و نیاز صحبت کنید . در مورد ارضا نشدن خودتان نیز بهتر است نیاز و خواسته تان را بدون ناراحتی و ترس با همسرتان در میان بگذارید.سکس تراپ بهترین کمک را به شما خواهد نمود. خانم دکتر امانی به شما پیشنهاد می کنم.موفق باشید

۲-

با سلام.میل جنسی یکی از موضوعات بسیار پیچیده‌ است. یکی از دلایل این پیچیده‌ بودن مساله زمانی ـ زیستی میل جنسی است. شاید به این مساله توجه کرده باشید که برخی افراد صبح‌ها میل جنسی بیشتری دارند در حالی که برخی افراد شب‌ها گرایش بیشتری به برقراری رابطه پیدا می‌کنند. در برخی افراد در زمستان میل جنسی کاهش می‌یابد و در برخی دیگر برعکس… دانشمندان تاکنون موفق به شناسایی بیوریتم‌های مختلفی شده‌اند که پاسخگوی نیازهای ماست و می‌تواند به توانایی‌های ما ریتم خاصی بدهد. میل جنسی نیز بدون شک از این محدوده خارج نیست. برخی سیکل‌های درونی مربوط به سلول‌ها یا ترشح هورمون‌ها و برخی سیکل‌های بیرونی مانند روز و شب و فصل‌ها بر میزان و شدت میل جنسی تاثیر می‌گذارند. مهمترین مشکل ازدواج ‌های فاقد رابطه‌ جنسی این است که شما یا همسرتان یا هر دوی شما از نظر جنسی خسته هستید. یعنی میل‌ جنسی بسیار پایین بوده یا اصلاً وجود ندارد. مشکل شماره ۲ این خستگی معمولاً به عصبانیت می ‌انجامد. وقتی چیزی که می‌خواهید را به دست نیاورید، خسته می‌شوید و این معمولاً موجب بروز عصبانیت در شما می‌شود. در واقع، ممکن است به این دلیل ازدواجتان فاقد رابطه‌ جنسی است که یکی از شما از دیگری عصبانی است. اگر آن چیزی که می‌خواهم را به من نمی ‌دهی پس من هم آن چیزی که تو می‌خواهی را به تو نمی ‌دهم. مشکل شماره ۳ داستان کنترل ‌کردن‌ها شروع می‌شود. از خستگی سعی می‌کنید همسرتان را کنترل کنید تا طور دیگری رفتار کند و هرچه بیشتر سعی می‌کنید او را کنترل کنید، بیشتر همسرتان را از خود دور می‌کنید. عصبانیت و فاصله ‌ای که بینتان می ‌افتد، در زندگیتان ریشه گرفته و رابطه‌ جنسی به یک میدان نبرد برایتان تبدیل می‌شود. مشکل شماره ۴ سردرگمی اتفاق می‌افتد. چه اتفاقی می‌افتد؟ چه چیز تغییر کرده است؟ چرا همسرم دیگر من را نمی‌خواهد؟ چرا من دیگر همسرم را نمی‌خواهم؟ برای تغییر این وضعیت چه می‌توانم بکنم؟ چه مدت می‌توانم این وضعیت را تحمل کنم؟ اگر مشکل جنسیمان برطرف نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ چه می‌توانم بکنم؟ سوال پشت سوال و پاسخ به این سوالها به نظر دست‌ نیافتنی می‌رسد. مشکل شماره ۵ اعتماد به ‌نفستان پایین می‌آید. احتمالاً اوایل آشنایی به نظر هم جذاب می‌رسیدید و الان این جذابیت به هیچ تبدیل شده است. ظاهر، نوازش‌ها، مکالمات آرام و تحریک کننده قدیم دیگر جایی بین شما ندارد. اعتماد‌به ‌نفس شما شدیداً پایین آمده و متعجبید که چه مشکلی دارید؟ آیا دیگر به اندازه قبل جذاب نیستید؟ آیا دلیل نبود رابطه‌ جنسی در ازدواجتان شما هستید؟ و اینجاست که احساس شرم و گناه همه ذهنتان را پر می‌کند. مشکل شماره ۶ به دوراهی اخلاقی می‌رسید. برای ازدواج ارزش قائل هستید و می‌خواهید که قداست رابطه ‌تان را نگه دارید. بچه‌ها و کل خانواده را دوست دارید اما فکر ادامه این رابطه بدون وجود صمیمیت و رابطه‌ جنسی برایتان غیرقابل تحمل است. آیا این رابطه اینقدر خوب است که نباید ترکش کنید یا اینقدر هم بد است که نمی‌توانید تحملش کنید؟ کدام کار درست است؟ آیا باید در ازدواج بدون رابطه‌ جنسی بمانید یا آن را ترک کنید؟ مشکل شماره ۷ باورتان نمی‌شود که به خیانت فکر کنید. اگر بخواهید با یکنفر دیگر که از نظر جنسی جذبتان می‌کند رابطه داشته باشید چه می‌شود؟ آیا می‌توانید اینکار را بکنید؟ آیا اشکالی ندارد یک رابطه جنسی بدون تعهد با یک نفر دیگر داشته باشید؟ چه فکر می‌کنید؟ به خودتان گوش دهید. ببینید شما دارید به آن فکر می‌کنید و این شما را می‌ترساند. مشکل شماره ۸ برای کمک پیش که می‌روید؟ درمورد مسائل و مشکلات این ازدواج فاقد رابطه ‌جنسی با که حرف می‌زنید؟ دوستانتان؟ روانشناس؟ خواهر یا برادرتان؟ نه؛ خواهشاً هرکسی که هست بچه‌ هایتان نباشد. آیا باید پیش روانشناس بروید و درمورد این ازدواج بدون رابطه‌ جنسی با او مشورت کنید؟ آیا همسرتان هم با شما می‌آید؟ مطمئناً اگر با کسی دردودل نکنید دیوانه می‌شوید. مشکل شماره ۹ باید یک راه‌ حل پیدا کنید. باید علت و ریشه آن را پیدا کنید. آیا یک مشکل جسمی است؟ آیا یک مسئله رابطه ‌ای است که شما را در یک ازدواج بدون رابطه ‌جنسی اسیر کرده است؟ شاید هم یک مشکل شخصی با خودتان یا همسرتان؟ شاید هم یک تاثیر فرهنگی است؟ هرچه که هست باید علت اصلی را پیدا کنید. مشکل شماره ۱۰ می‌ترسید که این نبود رابطه‌ جنسی رابطه ‌تان را بر هم بزند. نمی توانید حتی لحظه ‌ای به آن فکر نکنید. می‌ترسید این مشکل آخر دیوانه‌ تان کند. ترس و اضطراب همه وجودتان را گرفته است. اما باید همه اینها را کنار بگذارید. بله اینها ۱۰ مشکل اصلی همه ازدواج‌ های بدون رابطه‌ جنسی است.که برای حل ان نیاز به یک راهنما و مشاوره حضوری دارید تا مشکل را شناسایی و حل کنید.موفق باشید.

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

۱۱علت شایع کاهش میل جنسی مردان

امروزه مردان جوانی مراجعه می کنند که از کاهش ناگهانی میل جنسی شاکی هستند و این موضوع باعث نگرانی آنها می شود.

کاهش میل جنسی به عنوان یکی از اختلالات جنسی شایع می باشد که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند:
نوع اولیه: در این نوع به علت اختلالات آناتومی و عملکردی و فیزیولوژیکی مثل اختلال در تشکیل غدد جنسی و یا نارسایی اولیه غدد جنسی ایجاد می شود. از مشخصات این نوع بی میلی جنسی این است که یک فرد بعد از بلوغ اصلاً میل و تمایل جنسی ندارد. این مشکل به صورت شایع در کسانی که غده هیپوتالاموس و یا هیپوفیز آنها در ترشح هورمونی محرک جنسی کم کار هستند و لذا باعث می شود که هورمون تستوسترون این افراد شدیداً کاهش پیدا کند. این نوع خیلی نادر ولی در افراد جوان در مواقعی ما مشاهده می کنیم.
نوع ثانویه میل جنسی: در این نوع یک فرد میان سال که کاملاً از نظر جنسی فعال بوده به صورت ناگهانی از کاهش میل جنسی شکایت می کنند.
علل مختلفی در کاهش میل جنسی دخیل هستند که به توضیح تک تک آنها می پردازیم:
۱- تشویش ذهنی: نیروی ذهنی موتور محرک مسایل جنسی می باشد. هر گونه مشغولیت، درگیری های ذهنی و یا بیماری های روحی و روانی از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب که باعث تشویش ذهن میشوند شدیداً میل جنسی را کاهش می دهد.
۲- داروها: بیمارانی که مبتلا به فشار خون و افسردگی هستند و از داروهای ضدافسردگی و ضد فشارخون استفاده می کنند اغلب دچار اختلال در نعوظ و کاهش شدید میل جنسی می شوند.
۳- بیماری های جسمی: ابتلا به بیماری های بدخیم دیابت، فشارخون، بیماری . ام اس بیماری های تصلب شرائین و درگیری عروق از عواملی هستند که هم قدرت نعوظ و هم میل جنسی را کاهش می دهد.
۴- عدم هماهنگی زوجین: امروزه مردان زیادی را می بینیم که مبتلا به انزال زودرس هستند که این قضیه باعث ناراحتی همسرشان می شود و این افراد به علت از دست دادن اعتماد به نفس و ترس از قرار گرفتن در این شرایط ناراحت کننده به صورت روحی و روانی دچار کاهش میل جنسی می شوند.
۵- اتفاقات ناخوشایند و حاد زندگی: افرادی که به صورت ناگهانی در معرض اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده زندگی از قبیل طلاق، از دست دادن عزیزان، ورشکستگی مادی و غیره می شوند مبتلا به کاهش میل جنسی ناگهانی می شوند.
۶- مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر: با توجه به باور غلط بعضی از مردان جهت درمان انزال زودرس از تریاک و غیره استفاده می کنند که این وابستگی در نهایت باعث تحلیل رفتن میل جنسی مردان می گردد.
۷- مصرف الکل: در دراز مدت باعث اختلال در نعوظ و افت میل جنسی می شود.
۸- افت میل جنسی بعد از زایمان: خانم ها بعد از زایمان به علت تغییر در ترشحات هورمونی و شیردهی به درجاتی دچار افت میل جنسی خواهند شد که بسته به افراد درجه آن فرق می کند.

بخوانید  سوال های شایع در رابطه با زگیل تناسلی

۹-کمبود ثانویه در هورمون های جنسی و یا یائسگی مردانه
هر فرد جوانی که از کاهش میل جنسی، اخیراً مراجعه می کند ما بیمار را از نظر سلامت هورمون های جنسی بررسی می کنیم که عبارتند از:
۱- اندازه تستوسترون خون: تستوسترون قوی ترین هورمون مردانه است که در توان جنسی و میل جنسی مردان جوان مؤثر می باشد. هر گونه کاهش در تستوسترون خون باعث افت میل جنسی خواهد شد.
۲- بالارفتن پرولاکتین خون: بالارفتن پرولاکتین خون به علت ترشح بیش از حد آن از مغز به علت تومور می تواند خود را با کاهش میل جنسی و بزرگی پستان های مرد جوان و میانسال نشان دهد. که باید درمان شود.
۳- گرایش همجنس گرایانه: به عنوان اختلال جنسی یا منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی به جنس مخالف می گردد. که باید توسط روانکاو بررسی شود

۱۰-سرکوب کننده های میل جنسی با منشاء طرف مقابل: به عنوان مثال بوی نامطبوع، عدم ظاهر فیزیکی آراسته، ساختار فیزیکی از قبیل چاقی بیش از حد و یا لاغری مفرط و … که باعث سرکوب اشتیاق جنسی طرف مقابل می شود.
۱۱-اختلاف و تنش جدی با شریک جنسی: با منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی خواهد شد.

اگر مبتلا به کاهش میل جنسی هستیم چه کار باید کرد؟
درمان براساس علت ایجاد کنننده می باشد.

و اما توصیه های کلی اینجانب:
۱- درمان بیماری های زمینه ای: اگر بیماری جسمی و روحی باعث ایجاد مشکل هستند باید درمان شوند. مثل دیابت، فشارخون و مشکلات هورمونی
۲- حرکت به طرف ارامش ذهن و اعصاب نیروی ذهنی قدرتمندترین قمست نیروی جنسی است پس حرکت به طرف آرامش ذهن، کاهش و کنترل استرس و کاهش تنش و درگیری، کاهش عصبانیت، حرکت به طرف نشاط روحی، خواب متناسب، غذای خوب، ورزش و نرمش مداوم جزء موارد ضروری هستند که جهت حفظ میل جنسی باید آنها را داشته باشید.
۳- مشاوره با کارشناسان مسایل زناشویی
۴- یادگیری مهارت های برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف
۵- رسیدگی به بهداشت فردی و معطرر بودن و آراستگی ظاهر برای طرف مقابل و ایجاد تنوع و جذابیت هر چه بیشتر برای طرف مقابل از مواردی هستند که باید جهت درمان و حفظ میل جنسی رعایت کنیم.

دکتر حسین کرمی

شوهرم میل جنسی پایینی داره چکار باید بکنم+توضیحات کامل

وقتی که میل جنسی مردان بسیار کم است !!؟؟

پژوهشگر پیشگام، دکتر ایروین گلد استین مدیر بخش پزشکی روابط جنسی در بیمارستان آلوارادوی سن دیگو و سردبیر مجله پزشکی روابط جنسی میگوید، حتی پزشکان نیز مردان را به چشم “آدم ماشینی جنسی” نگاه میکنند و از لحاظ سخت افزاری همیشه به رابطه جنسی احتیاج دارند. گلد استین به مجله WebMD می گوید “اما در مورد همه اینطور نیست، بسیاری از مردان — حدود یک پنجم — میل جنسی کمی دارند که تقریبا به هر چیز دیگری بجز داشتن رابطه جنسی تمایل دارند.”

یک پنجم مردان، رابطه جنسی نمی خواهند؟ چگونه می تواند درست باشد؟ و چرا ما در باره آن نشنیده ایم؟ در واقع ، بسیاری زنان این عبارت را شنیده اند که “امشب نه عزیزم”. گلد استین می گوید بیشتر مردم فکر می کنند که یک اتفاق نادر است. “اما در واقع ، تقریبا ۳۰ درصد از زنان می گویند آنها در رابطه جنسی، لذت بیشتری از همبستر خود میبرند.”

علل فعالیت جنسی کم
پس چه چیزی پشت میل جنسی ضعیف وجود دارد؟ نقش پیری، گلد استین اشاره میکند اگرچه بسیاری از مردان مسن تمایل قوی در رابطه جنسی دارند اما مانند اکثر صفات دیگر بشر ، فعالیت جنسی متفاوت است. اکثر این افراد در محدوده نرمال هستند ؛ برخی از آنها فوق العاده نسبت به رفتار های جنسی اعتیاد دارند. در کفه دیگر ترازو، مردانی هستند با میل جنسی بسیار پایین. این افراد مردانی هستند با اختلال(HSDD) که از نقص در تمایلات جنسی رنج می برند.

گلد استین می گوید ” همواره مردانی وجود دارند که در هر دو طرف ترازو طبیعی هستند و درصد خاصی — شاید بیش از یک چهارم – بنظر میرسد که به خاطر مجموعه دلایلی، HSDD داشته باشند”. این دلایل عبارتند از :

مسائل روانی. استرس و اضطراب ، فشارهای ناشی از زندگی روزمره . رابطه و یا مشکلات خانوادگی ، افسردگی ، و اختلالات روانی از جمله عوامل فراوانی هستند که می توانند میل جنسی را تحت تأثیر قرار دهند.

مشکلات پزشکی. بیماری هائی مانند مرض قند ؛ شرایطی مانند چاقی ، فشار خون بالا و کلسترول بالا ، داروهای اچ آی وی ، برخی از داروهای ریزش مو ، و سایر داروها می تواند تاثیر منفی روی میل جنسی داشته باشد.

علل هورمونی. گلد استین می گوید ” تستوسترون از هورمونهای میل جنسی است ، تقریبا برای زنان و نیز برای مردان.” پائین بودن سطح تستوسترون معمولا یعنی کم بودن میل جنسی. همچنین میزان سن مردان و علل دیگری مانند بیماری های مزمن ، داروها ، و استفاده از مواد مخدر دیگر. هورمون های دیگری نیز می توانند نقش داشته باشند، مانند پایین بودن سطح هورمون تیروئید یا به ندرت سطح بالای پرولاکتین، هورمونی که ازغده ای در پائین مغز تولید میشود.

پایین بودن سطح دوپامین. بدیهی است که تمایل جنسی با مغز ارتباط دارد – و سیستم پیام رسانی شیمیایی مغز ارتباط تنگاتنگی با میل جنسی دارد. یکی از آن پیامها دوپامین است. پزشکان یادآور میشوند که بیماران دچار پارکینسون با دوپامین درمان میشوند، دارویی که تحریک کننده تمایلات جنسی است. گلد استین می گوید این داروها به بعضی از مردان با HSDD کمک میکند.

هر یک از علتهای کم بودن تمایلات جنسی، درمان خاص خود را دارد. هنگامی که علت آن ریشه روانی دارد رابطه جنسی درمانی می تواند به مردان، تکنیک های خاص و استراتژی هایی را برای بدست آوردن دوباره لذت جنسی ارائه دهد. گلد استین توضیح می دهد که “این روان درمانی نیست بلکه متمرکز شدن روی مشاوره روانشناسی در مورد مسائل جنسی است”.

در مواردی که مشکل، پایئن بودن تستوسترون است، مردان می توانند مکمل های تستوسترون استفاده کنند، بشرط آنکه تستوسترون آنها بمیزان قابل سنجشی در سطح پایین باشد. گلد استین می گوید در حدود ۲۵ ٪ از مردان، تزریق هفتگی هورمون تستوسترون دارند، اما بیشتر آنها از پچ های پوستی یا ژل استفاده میکنند که به طور مستقیم با پوست قفسه سینه ، شانه ها ، و یا شکم تماس دارد.

هنگامی که گلد استین مظنون به پائین بودن سطح دوپامین در پائین تر از حد میانی میل جنسی کم باشد، ممکن است افزایش دوپامین را تجویز کند، هر چند این درمان توسط FDA در حال حاضر مورد تایید نیست و خطراتی بهمراه دارد.

با این حال ، در حال حاضر یک داروی جدید در آزمایش های بالینی — برای زنان — سطح دوپامین را همزمان با کاهش نوع خاصی از سروتونین در مغز، افزایش میدهد. مطالعات بالینی اولیه این دارو می تواند حاکی از کمک به زنان مبتلا به پائین بودن میل جنسی باشد. گلد استین فکر می کند که این درمان جدید امیدوار کننده است. او می گوید اگر این آزمایش برای زنان مورد تایید قرار بگیرد، به احتمال زیاد در مردان نیز آزمایش خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد